Agenda

BRP Wet- en regelgeving

Opgelet! BRP Wet- en regelgeving is nog niet opgenomen in de planning. Door in te schrijven wordt u op een wachtlijst geplaatst en op een later tijdstip geïnformeerd over een datum en locatie.

BRP Wet- en regelgeving

Noodzakelijk voor iedereen die met de wet BRP werkt

In de periode 2007-2010 is de GBA binnen het stelsel van basisregistraties ingevoerd als dé basisregistratie voor de persoonsgegevens. Daarna hebben de ontwikkelingen niet stilgestaan. De nieuwe Wet basisregistratie personen (hierna: Wet brp) vertaalt belangrijke vernieuwingen in de regelgeving. De Wet basisregistratie personen is op 6 januari 2014 in werking getreden en inmiddels zijn er al weer een aantal wijzigingen doorgevoerd.

Doelgroep

Medewerkers Burger- en Publiekszaken die, zowel in de front- als in de backoffice, uitvoering moeten geven aan de wet- en regelgeving op het gebied van de Wet basisregistratie personen.

Doelstelling

Deze cursus zorgt dat uw kennis weer volledig up-to-date is over deze wet die onlangs nog is geactualiseerd. Aan het einde van de cursus bent op weer volledig op de hoogte van het nieuwe wettelijk kader dat op 6 januari 2014 in werking is getreden en onlangs weer is geactualiseerd.

Opzet en inhoud van de training

  • Algemeen; nieuwe eisen, nieuwe mogelijkheden, de nieuwe Wet brp
  • De algemene bepalingen
  • De bijhouding van de basisregistratie bij ingezetenen en niet ingezetenen
  • De verstrekking van gegevens uit de Brp
  • Toezicht, overgangs-, straf- en slotbepalingen
  • Wetswijzigingen na 6 januari 2014.

Wij bieden u de mogelijkheid om relevante praktijkcasussen, tot 14 dagen voor de uitvoering van de training, aan ons toe te sturen. Hieraan zal tijdens de cursus aandacht worden besteed.

Datum en plaats

Nog niet bekend

Expertisecentrum en helpdesk

Heb je na de training nog vragen? Wij helpen je graag verder. Tot drie maanden na de cursus is deze service zelfs gratis als we je vragen per mail of telefonisch kunnen beantwoorden. Maak daar gebruik van: ons expertisecentrum staat voor je klaar!

Kosten

De kosten voor de cursus zijn € 395,- per persoon. Bij dit bedrag zijn inbegrepen: koffie/thee, lunch en een actuele syllabus. Een certificaat van deelname is facultatief. De gemeente kan de Btw verrekenen met haar Btw-compensatiefonds.

Meer informatie

Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.

Incompany

We verzorgen deze training ook incompany. Het programma wordt dan helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.

portret van docent Johan van den Broek

Uw docent

Johan van den Broek

De training wordt uitgevoerd door de heer Johan van den Broek. Als lid van de examen opgave commissie van de opleiding MLO/BABZ; lid van de NVVB werkgroep nationaliteit en in zijn regulier werk belast met de implementatie van nieuwe Wet en regelgeving én de behandeling van bezwaar- en beroepszaken op het gebied van het personen- en familierecht, het nationaliteitsrecht en het internationaal privaatrecht, is hij als geen ander in staat om deze nieuwe materie op een duidelijke wijze op u over te brengen.

portret van Jeroen Busse

Voor info neem contact op met:

Jeroen Busse

directeur

06-11920119