`

Incompany training


Social Media

Wat kunt u met social media? Hoe gebruikt u de nieuwe media zoals Twitter, LinkedIn en Facebook? Hoe kunt u deze media optimaal inzetten?

U bent hartstikke druk. Vergaderingen. Een berg e-mails. En dan ook nog al die social media leren begrijpen. Het is bijna niet meer bij te benen. Na deze training is dat voorgoed verleden tijd! Social media gaan u juist helpen om nog effectiever te werken. Informatie komt op u af. Efficiënt en doelgericht!

Advanced Social Media

Tijdens deze training gaan we geen profiel maken op LinkedIn of op Facebook. Het is ook geen knoppentraining van Twitter. We laten de hype achterwege en geven een training met realiteitszin. Op welk niveau is social media voor u persoonlijk relevant? En voor uw organisatie? We zetten het op een rij.

We bespreken enkele social media cases. Wat ging er goed, maar ook; wat gaat er fout. Tijdens deze praktijkbeleving is er ruimte voor persoonlijke visies en cases uit uw eigen ervaring.

Vervolgens gaan we in op de productiviteit. Er passeren diverse tools de revue die u helpen bij een effectievere werkdag. Op basis van enkele voorbeelden uit de praktijk gaan we zelf proberen die tool in te zetten. Aan het eind van de dag heeft u een gereedschapskist vol social media kennis en tools die uw werkdag een stuk effectiever maken.

Benodigdheden

Hoewel deze training absoluut geen knoppentraining behelst, is het handig om een tablet of laptop mee te nemen.

Doelgroep

Deze training is geschikt voor alle (KCC) medewerkers en managers die meer inzicht willen krijgen in het effectief gebruik van social media. Bijvoorbeeld een beleidsmedewerker die zijn doelgroep beter wil bedienen of informeren, een klantmanager die zicht wil krijgen op vacatures binnen een gemeente of een communicatiemedewerker die het bereik wil vergroten.

Programma

Verschillende soorten social media tools (o.a. Twitter, LinkedIn, Facebook) Welke tools zijn er en hoe en wanneer gebruikt u ze? Hoe bereikt u uw doelgroep? De training wordt gegeven op basis van het start-kennisniveau van de cursist.

Na de training heeft u:

  • Kennis van en inzicht in de meest relevante social media tools;
  • Inzicht in kansen, mogelijkheden en beperkingen, alsmede de risico’s van het gebruik van social media;
  • Kennis en inzicht om social media tools te gebruiken in de communicatie: onderling, met cliënten, werkgroepen, met de raad en adviesgroepen, et cetera;
  • Inzicht hoe cliënten en burgers betrokken kunnen worden bij bijvoorbeeld het ontwikkelen van nieuwe diensten en producten;
  • Inzicht hoe social media gebruikt kunnen worden om efficiënt aan projecten te werken (binnen de eigen organisatie of met samenwerkende organisaties en gemeenten);
  • Kennis en inzicht in het optimaal bereiken van burgers en klanten, externe relaties, opdrachtgevers, werkgevers, ketenpartners.

Meer informatie

Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.

Incompany

We verzorgen deze training enkel incompany. Het programma wordt helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.

portret van Jeroen Busse

Voor info neem contact op met:

Jeroen Busse

directeur

06-11920119

25 jaar
Dé gemeente en overheidsopleider
50.000+
Professionals
350+
Gemeenten