Agenda

Actualiteitendag Frontoffice Burgerzaken

Opgelet! Actualiteitendag Frontoffice Burgerzaken is nog niet opgenomen in de planning. Door in te schrijven wordt u op een wachtlijst geplaatst en op een later tijdstip geïnformeerd over een datum en locatie.

Actualiteitendag Frontoffice Burgerzaken

Actuele ontwikkelingen voor de frontoffice

De veranderingen binnen burgerzaken volgen elkaar in rap tempo op. Niet alleen ontwikkelingen die betrekking op de backoffice hebben maar ook zeker op de frontoffice. Grootste accent zal liggen op de grote ontwikkelingen die zich voordoen in het landschap van reisdocumenten en rijbewijzen. Technologische ontwikkelingen en de veranderende vraag van de burger zorgen ervoor dat op deze twee vakgebieden de meeste ontwikkelingen zich voordoen. In deze actualiteiten nemen we je een dag mee in de toekomst van de frontoffice.

Opzet en inhoud van de training

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Actuele ontwikkelingen rijbewijzen

  • Landelijke regeling bezorgen van rijbewijzen
  • Doorrijden na 75+
  • Stop Rijbewijs
  • DAR
  • Wijzigingen omwisselingsproces (eventuele effecten Brexit)
  • Jurisprudentie op het gebied van rijbewijzen

Actuele ontwikkelingen reisdocumenten

  • Stip op de horizon
  • Artikel 23 b van de Paspoortwet
  • Nieuwe fotomatrix
  • Vervanging van aanvraagstation en raasservers
  • Aanpassing paspoortwet
  • Vreemdelingen en vluchtelingenpaspoort
  • eID, vID en ……

Overige ontwikkelingen

  • Donorwet
  • Staatloosheid
  • Uittreksel met gezag
  • Toekomstbeelden

Resultaat

Na deze training kent u de recente wijzigingen die de implementatie van o.a. de 3e richtlijn met zich mee brengt en overige wijzigingen op het gebied van de uitvoering van de Paspoortwet. Met deze kennis bent u geheel up to date waar het de toepassing van de nieuwe regels betreft.

Expertisecentrum en helpdesk

Heb je na de training nog vragen? Wij helpen je graag verder. Tot drie maanden na de cursus is deze service zelfs gratis als we je vragen per mail of telefonisch kunnen beantwoorden. Maak daar gebruik van: ons expertisecentrum staat voor je klaar!

Kosten

De kosten voor de cursus zijn € 450,- per persoon. Bij dit bedrag is het cursusmateriaal inbegrepen. Een certificaat van deelname is facultatief. De gemeente kan de Btw verrekenen met haar Btw-compensatiefonds.

Meer informatie

Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.

Incompany

We verzorgen deze training ook incompany. Het programma wordt dan helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.

portret van Jeroen Busse

Voor info neem contact op met:

Jeroen Busse

directeur

06-11920119

25 jaar
Dé gemeente en overheidsopleider
50.000+
Professionals
350+
Gemeenten