Incompany training

Communiceren met een psychische stoornis is een incompany training. U kunt hier vrijblijvend een offerte aanvragen, of telefonisch contact opnemen.


Communiceren met een psychische stoornis

Gemeenten krijgen steeds meer te maken met klanten met (symptomen van) psychische problematiek.

Een training waarbij er niet per definitie uitgegaan wordt van een bestaande diagnose maar er juist wordt gekeken naar het gedrag van de klant in de praktijk. Hierbij worden er handvatten gegeven om gericht en op maat te leren omgaan met de verschillende problematieken van klanten.

De deelnemer leert middels heldere voorbeelden de problematiek te signaleren. Daarbij leert hij de gesprekstechnieken in te zetten per problematiek. De deelnemer leert te kijken naar de mogelijkheden van de problematiek en zich tegelijkertijd bewust te blijven van de uitdagingen per stoornis.

De training wordt op maat gegeven. Dat wil zeggen dat de deelnemers van te voren zelf mogen bepalen welke stoornis/verstoord gedrag ze aan bod willen laten komen.

Binnen deze training wordt het volgende behandeld:

  • Het signaleren van de gedragskenmerken bij de verschillende problematieken
  • In gesprek kunnen anticiperen op deze gedragskenmerken.
  • De situatie zo veilig mogelijk houden voor de werknemer & de klant.
  • Bewustwording: “Wat kan ik, -binnen het kader van de gemeente- wél met deze klanten?”

Aanpak

Wij trainen op maat. Dat wil zeggen dat er binnen de veiligheid van groepjes niet groter dan 8 à 10 mensen gewerkt kan worden met ieders eigen aandachtspunten. Middels het trainen in kleine groepjes kan er dieper op de stof ingegaan worden, is er meer positief opbouwende aandacht voor iedere individuele deelnemer en beklijft de materie dus het best!

Geen extra trainingsacteur kosten - Het voordeel van Eefje Kuil is dat zij zowel gedragsdeskundige als ervaren trainingsacteur is en binnen alle trainingen beide rollen vervult. Binnen de trainingen wordt er naast een heldere uitleg van de theorie veel gebruik gemaakt van het experimenteren rond lastig gedrag. Leren door direct ervaren. De deelnemer krijgt de kans te experimenteren in de omgang met de klant in verschillende situaties en ondervindt zo –onderbouwd door de theorie- welke benaderingswijze (interventie) het best bij elke situatie aansluit.

Trainingen met handvatten en tips die de volgende dag al in praktijk gebracht kunnen worden!

Uitvoering incompany

Graag informeren wij u geheel vrijblijvend over de incompany mogelijkheden. Bel of mail met Jeroen Busse op telefoonnummer 085 - 401 22 21 of mail naar j.busse@marienburggroep.nl

portret van Jeroen Busse

Voor info neem contact op met:

Jeroen Busse

directeur

06-11920119