Incompany training


Frontoffice medewerker (KCC) Sociaal Domein

Als Frontoffice medewerker Sociaal Domein informeert u de burger op het gebied van de Wmo, Participatiewet en Jeugdwet. U bent vaak het eerste aanspreekpunt waarbij u tijdens een telefoongesprek achterhaalt waar de behoefte van de burger ligt. Om een goede inschatting te kunnen maken is het van belang dat u beschikt over brede kennis van wet- en regelgeving en dat u beschikt over goede communicatie technieken.

De opleiding Frontoffice medewerker (KCC) Sociaal Domein is effectieve, praktijkgerichte opleiding, waarin parate kennis en adequate gespreksvoering beide aan bod komen.

Programma

Tijdens deze 3-daagse opleiding wordt de wetgeving in het Sociaal Domein uitgelegd. Je leert omgaan met veel verschillende vragen en hoe je met korte vraagverheldering duidelijkheid kunt krijgen en mensen het beste te woord kunt staan.

  • Wetgeving binnen het Sociaal Domein en aanpalende wet- en regelgeving
  • Algemene inhoud en werkwijze van de Participatiewet, Wmo en Jeugdwet
  • Zicht op de doelgroepen die ondersteuning nodig hebben
  • Gesprekstechnieken
  • Vaagverheldering en bepalen wat de vervolgactie is
  • Uitgaan van zelfregie en mensen aanspreken op de eigen kracht en verantwoordelijkheid

Meer informatie

Wilt u graag meer weten, heeft u specifieke vragen of wilt u een vrijblijvend maatwerkvoorstel ontvangen? Klik dan op de Incompany-button of neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina. Hij helpt je graag verder.

portret van Jeroen Busse

Voor info neem contact op met:

Jeroen Busse

directeur

06-11920119