Incompany training


Adresonderzoek in de BRP

De nieuwe circulaire adresonderzoek BRP (Basisregistratie Personen) gaat over het uitvoeren van een adresonderzoek en de verantwoordelijkheid van de gemeente en de burger.

Deze nieuwe circulaire vervangt de voormalige circulaire Adresonderzoek én het protocol Adresonderzoek. De nieuwe circulaire gaat in op de verschillende aspecten die verbonden zijn aan het uitvoeren van een adresonderzoek en geeft een toelichting op de verschillende aandachtspunten van het BRP adresonderzoek. Daarnaast is er vanuit de samenleving en de politiek blijvende aandacht voor de aanpak van adresfraude. Het project Landelijke Aanpak Adreskwaliteit is daar een goed voorbeeld van. Alle ontwikkelingen passeren de revue. Met de introductie van de nieuwe circulaire zult u ook een aantal praktische zaken dienen te gaan regelen. Zorgt er daarom voor dat u deze nieuwe circulaire tijdig geïmplementeerd heeft in uw werkprocessen.

De afdeling Burgerzaken dient de Basisregistratie personen correct en actueel bij te houden. Met name op adresniveau wil het nog wel eens gebeuren dat een adres in onderzoek gesteld moet worden omdat er gerede twijfel is aan de actualiteit van dat gegeven. In deze cursus wordt dieper op de materie ingegaan. Uiteraard worden de actuele ontwikkelingen, de nieuwe circulaire, als ook de recente jurisprudentie besproken.

Doelgroep

Medewerkers die belast zijn met de uitvoering van adresonderzoeken.

Doelstelling

Het verwerven van kennis, inzicht en vaardigheden bij de toepassing van de nieuwe relevante BRP bepalingen. Ook worden de stappen in het adresonderzoek duidelijk besproken en komen de aspecten uit de Algemene wet bestuursrecht aan de orde als u een voor beroep vatbare beschikking van uit- of inschrijving dient te maken. Aan het einde van de dag is het gehele proces besproken.

Opzet en inhoud van de training

In de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Uitgangspunten en verantwoordelijkheid bestuursorganen en derden, gemeente en burger
  • Aandachtspunten bij start en uitvoering van een adresonderzoek
  • Beslissingen naar aanleiding van het onderzoek
  • Bekendmaking voornemen en besluit
  • Doorlooptijd adresonderzoek
  • Overige aandachtspunten
  • Recente jurisprudentie

Expertisecentrum en helpdesk

Heb je na de training nog vragen? Wij helpen je graag verder. Tot drie maanden na de cursus is deze service zelfs gratis als we je vragen per mail of telefonisch kunnen beantwoorden. Maak daar gebruik van: ons expertisecentrum staat voor je klaar!

Kosten

De kosten voor de cursus zijn € 395,- per persoon. Bij dit bedrag zijn inbegrepen: koffie/thee, lunch en een actuele syllabus. Een certificaat van deelname is facultatief. De gemeente kan de Btw verrekenen met haar Btw-compensatiefonds.

Meer informatie

Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.

Incompany

We verzorgen deze training ook incompany. Het programma wordt dan helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.

portret van Jeroen Busse

Voor info neem contact op met:

Jeroen Busse

directeur

06-11920119

25 jaar
Dé gemeente en overheidsopleider
50.000+
Professionals
350+
Gemeenten