`

Agenda

Basisopleiding Financieel medewerker uitkeringsadministratie

Opgelet! Basisopleiding Financieel medewerker uitkeringsadministratie is nog niet opgenomen in de planning. Door in te schrijven wordt u op een wachtlijst geplaatst en op een later tijdstip geïnformeerd over een datum en locatie.

Basisopleiding Financieel medewerker uitkeringsadministratie

We zijn de cursus voor in het najaar aan het inplannen. Schrijf u in voor de wachtlijst dan informeren wij u als de opleiding is ingepland.

Met de opleiding tot financieel medewerker uitkeringsadministratie (praktijkgericht) kunt u aan de slag op de afdeling uitkeringsadministratie. De opleiding is voor startende medewerkers op een uitkeringsadministratie of deelnemers die zich willen laten omscholen tot medewerker op een uitkeringsadministratie.

Vanwege de toenemende vraag naar financieel medewerkers op de uitkeringsadministratie bij lokale overheden, in het bijzonder bij (inter-)gemeentelijke afdelingen in het sociaal domein, heeft de MariënburgGroep een hoogwaardige opleiding tot financieel medewerker uitkeringsadministratie ontwikkeld.

Resultaat; de deelnemer

  • heeft kennis van wet- en regelgeving op hoofdlijnen
  • kan het gemeentelijk beleid toepassen.
  • heeft beeld van het totale veld van uitkeringen en voorzieningen
  • Kan berekeningen maken
  • Kent het systeem van het berekenen, invoeren en betaalbaar stellen van uitkeringen
  • Kan het uitkeringsdossier op een correcte wijze administratief verwerken
  • Kan de klantmanager ondersteunen bij het maken van berekeningen
  • Kan opgaven en wijzigingen van inkomsten (berekenen bruto/netto) verwerken
  • Kan de debiteurenadministratie verzorgen

Na afloop van deze opleiding heeft u voldoende kennis om aan de slag te gaan op de afdeling Uitkeringsadministratie. U heeft kennis van de verschillende soorten uitkeringen en de opbouw daarvan. U bent in staat om de inkomsten en uitkeringen van cliënten te berekenen en te verwerken. U kunt een uitkeringsdossier op een correcte wijze administratief verwerken.

Werkwijze

Onze opleiding gaat uit van de praktijk. We werken met cases die u uitnodigen zelf aan de slag te gaan. Soms in samenwerking, soms individueel. De docent zorgt voor een uitdagende leeromgeving waarin u met de andere deelnemers ontdekt, ervaart, experimenteert en reflecteert. Alles bedoeld om tijdens de basisopleiding het vak van financieel medewerker uitkeringsadministratie te leren.

Planning 2024

We zijn de cursus voor in het najaar aan het inplannen. Schrijf u in voor de wachtlijst dan informeren wij u als de opleiding is ingepland.

Dag 1 najaar 2024 Pw – algemeen
Dag 2 najaar 2024 Pw – vaststellen recht bijstand
Dag 3 najaar 2024 Pw – financiële situatie
Dag 4 najaar 2024 Pw – verantwoordelijkheid en verplichtingen
Dag 5 najaar 2024 Pw – berekening bijstandsnormen
Dag 6 najaar 2024 Pw – lezen loonstroken
Dag 7 najaar 2024 Pw – belastingen
Dag 8 najaar 2024 Pw – administratie bijstand

Expertisecentrum en helpdesk

Heb je na de opleiding nog vragen? Wij helpen je graag verder. Tot drie maanden na de cursus is deze service zelfs gratis als we je vragen per mail of telefonisch kunnen beantwoorden. Maak daar gebruik van: ons expertisecentrum staat voor je klaar!

Kosten

De kosten voor deze opleiding zijn € 2.495,- p.p. Bij dit bedrag zijn koffie/thee en lunch inbegrepen. De kosten voor het cursusmateriaal bedragen € 169,- p.p. Genoemde prijzen zijn excl. btw. De gemeente kan de btw verrekenen met haar btw-compensatiefonds.

Meer informatie

Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Mariëlle Hoogland. Je vindt haar contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.

Incompany

We verzorgen deze opleiding ook incompany. Het programma wordt dan helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Mariëlle Hoogland. Zij helpt je graag verder.

portret van docent Vincent Grol

Uw docent

Vincent Grol

Vincent is een ervaren en deskundige trainer met meer dan 20 jaar ervaring binnen het Sociaal Domein. Bij gemeente Haarlem is hij sinds 2002 werkzaam waar hij ook interne opleider is. Vincent vindt het belangrijk dat tijdens de training de kandidaten het vak goed leren en begrijpen en er een gevoel bij krijgen, hij werkt daarom veel met casussen en maakt op die manier een vertaalslag van beleid naar praktijk. Bij zijn trainingen zorgt hij ervoor dat de deelnemers een goede kapstok (structuur) hebben waarmee ze bijstandsvraagstukken kunnen oplossen en dat hun gereedschapstas goed gevuld is en ze weten welk stuk gereedschap wanneer te gebruiken. Vincent is enthousiast over zijn vak en vindt het leuk om zijn kennis over te brengen en een bijdrage te kunnen leveren aan ontwikkeling en kwaliteit van trainingen en kandidaten, waarbij hij de behoefte vanuit de werkvloer en de opdrachtgever vertaald naar een gerichte opleiding.

portret van Mariëlle Hoogland

Voor info neem contact op met:

Mariëlle Hoogland

projectcoördinator

055-7998030

Gemiddelde beoordeling
8,5
25 jaar
Dé gemeente en overheidsopleider
50.000+
Professionals
350+
Gemeenten