Incompany training

Klantvriendelijke (digitale) gemeente en juridische risico's is een incompany training. U kunt hier vrijblijvend een offerte aanvragen, of telefonisch contact opnemen.


Klantvriendelijke (digitale) gemeente en juridische risico's

Klantvriendelijke gemeenten zijn organisaties die bereikbaar zijn, tijdig fouten oplossen, hun beloftes nakomen, flexibel zijn en mensen alleen die informatie geven die ze ook echt nodig hebben. Knelpunt hierbij is, dat klantvriendelijkheid zich afspeelt in een bestuurlijk – juridische omgeving, waar de (bestuurs)rechter uiteindelijk het laatste woord heeft.

Anno 2019 verlopen steeds meer contacten met de gemeente langs digitale weg. Dit gebeurt vice versa en veelal zonder het bewustzijn dat er wettelijke voorschriften zijn voor het elektronische verkeer tussen gemeente en burger. Deze driehoek klantvriendelijkheid – wettelijke voorschriften – elektronisch bestuurlijk verkeer draagt onontkoombaar risico’s in zich.

Leer tijdens deze studiedag op een andere manier naar de processen, procedures en gewoonten van uw (gemeentelijke) organisatie te kijken. Ontdek de risicospots maar bedenk ook hoe deze risico’s zijn te borgen. Ontdek zelf of er slechts valkuilen of misschien wel onbenutte kansen zijn, tijdens deze inspirerende cursus die uw beeld van de (on)mogelijkheden drastisch zal veranderen.

Een interactieve en uitdagende studiedag die zijn nut gegarandeerd zal bewijzen!

Deelnemers

Deze studiedag is bedoeld voor juridische en financiële beleidsadviseurs, communicatieadviseurs en professionals van andere stafafdelingen bij gemeenten.

De te behandelen onderwerpen

Ochtend

  • Opening, introductie en voorstelrondje
  • De klantvriendelijke gemeente, ambities, uitgangspunten en randvoorwaarden
  • Juridische aspecten, beperkingen en risico’s van de klantvriendelijke gemeente
  • Discussie aan de hand van stellingen
  • Lunchpauze

Middag

  • Nadere uitleg opzet en werkwijze
  • Casusbespreking in werkgroepen
  • Terugkoppeling uit werkgroepen met mogelijkheid van reactie op elkaar
  • Samenvatting terugkoppeling, omzetting naar actiepunten ‘klantvriendelijk met juridisch oog’
  • Terugblik en afronding

Expertisecentrum en helpdesk

Heb je na de training nog vragen? Wij helpen je graag verder. Tot drie maanden na de cursus is deze service zelfs gratis als we je vragen per mail of telefonisch kunnen beantwoorden. Maak daar gebruik van: ons expertisecentrum staat voor je klaar!

Meer informatie

Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.

Incompany

We verzorgen deze training incompany. Het programma wordt dan helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.

portret van Jeroen Busse

Voor info neem contact op met:

Jeroen Busse

directeur

06-11920119