Incompany training

Psychische belemmeringen is een incompany training. U kunt hier vrijblijvend een offerte aanvragen, of telefonisch contact opnemen.


Psychische belemmeringen

bij reïntegratie, uitkering en inburgering van mensen met psychische problematiek.

Gedragspatronen, psychische problematiek

Reacties van uw cliënten lopen soms sterk uiteen. Vooral gedragspatronen vanuit psychische problematiek zijn moeilijk voorspelbaar en hanteerbaar.

Dilemma’s

Hoe herken ik het? Hoe hanteer ik het in de spreekkamer? En wat betekent het voor iemands (verplichtingen bij) reïntegratie, uitkering of inburgering? Deze en vele andere dillema’s komen aan de orde.

Afwisselende werkvormen

Verkenning - theoretisch kader - discussie - casusbespreking - subgroepen - interactie - oefening - feedback. Praktijkervaringen van de deelnemers worden gebruikt als werkmateriaal.

Co-trainers

Trainingspsycholoog Ton Meulders en coach Lia Makaay, beiden zeer ervaren op het terrein. Als geen ander kennen zij de knelpunten waar u voor staat en hoe u die kunt oplossen.

Programma

  • Inventarisatie eigen vragen/problemen
  • Inleiding psychopathologie, stoornissen en (gedrags-)kenmerken
  • Incidenteel en structureel lastig / onaangepast gedrag
  • Persoonlijkheidsstoornissen
  • Wat zijn de meest voorkomende psychische belemmeringen?
  • Hoe herkent u de symptomen daarvan?
  • Voorbeelden uit de praktijk/casuïstiek

Middag

  • DVD Psychopathie
  • Richtlijnen omgaan met lastige klanten
  • Welke richtlijnen passen bij de persoon en organisatie?
  • Betekenis voor uitkering, reïntegratie, inburgering
  • Wettelijke richtlijnen en ethiek
  • Afsluiting en evaluatie

Rode draad

  • Actualiteiten en vragen van deelnemers.

U raakt terdege geïnformeerd over

  • Wat te doen bij psychische belemmeringen in relatie tot arbeids- of inburgeringsplicht
  • Mogelijkheden tot vrijstelling daarvan
  • Aanbevelingen, procedure en aanpak bij vrijstelling

Na de training

  • heeft u zicht op de meest voorkomende psychische aandoeningen/ gedragssymptomen
  • gebruikt u gedragsstrategieën om het traject met uw klant effectief te laten verlopen
  • heeft u uw professionele vaardigheden verder doorontwikkeld

Expertisecentrum en helpdesk

Heb je na de training nog vragen? Wij helpen je graag verder. Tot drie maanden na de cursus is deze service zelfs gratis als we je vragen per mail of telefonisch kunnen beantwoorden. Maak daar gebruik van: ons expertisecentrum staat voor je klaar!

Meer informatie

Wil je graag meer weten of heb je specifieke vragen over de training? Neem gerust even contact op met onze directeur Jeroen Busse. Je vindt zijn contactinformatie bovenin de rechterkolom van deze pagina.

Incompany

We verzorgen deze training incompany. Het programma wordt helemaal op maat ingevuld, met zeer gerichte aandacht voor de uitdagingen en kansen binnen jouw organisatie. Wil je een opleidingsvoorstel aanvragen of gewoon even overleggen over de wensen en mogelijkheden? Klik dan op de Incompany-button in de rechterkolom van deze pagina. Liever eerst even contact via telefoon of e-mail? Kijk dan ook in de rechterkolom, want daar vind je de contactgegevens van Jeroen Busse. Hij helpt je graag verder.

portret van Jeroen Busse

Voor info neem contact op met:

Jeroen Busse

directeur

06-11920119